ویدیو

درمان سرماخوردگی در طب سنتی | دکتر خیراندیش

درمان سرماخوردگی در طب سنتی توسط دکتر خیراندیش

درمان سرماخوردگی در طب سنتی - دکتر خیراندیش

علت سرماخوردگی و درمان آن

دکتر خیراندیش در این ویدیو چه میگوید :

سرماخوردگی هم میتونه بیماری فصل باشه و هم بیماری همیشگی باشه، در فصل گرما هم میشه که آدم سرما بخوره. برای یک دسته استعداد سرما خوردگی بیشتر است و یک دسته کمتر. کسانی که مزاج گرم تری دارند مثل صفراوی ها و دموی ها، اینا استعداد سرما خوردگی شون کمتره. اگر این دسته سرماخوردگی پیدا کنن در صورتی است که مزاج سرشون سرد شده یا در یک مقطع خاصی خودشون رو سرما دادند یا غذای سرد مزاج بیشتری خوردند.
اما کسانی که مزاج سرد دارند مثل بلغمی مزاج ها اینها استعداد سرما خوردگی شون بیشتر هست. در سردها هم بهرحال کسانی که رطوبت بدنشون بیشتر هست استعداد بیشتری در سرما خوردگی دارند. همیشه رطوبت بدن باید در حالت تعادل حفظ شود، اگر به دلیلی زیادتر شد استعداد سرما خوردگی بیشتر می‌شود، یک نفر گرم مزاج اگر هم یه صبح پاییزی حمام بکند سرشو باز نگه داره تنش گرمه سرش در معرض سرما خوردگی قرار میگیره و سرما میخوره، اگر ما بخواهیم این حالت پدید نیاد باید مزاج رو در حالت گرمای معتدل حفظ کنیم. یعنی غذاهای گرم مزاج میل کنیم، متعادل گرما کنیم، تعادل گرما یعنی دیگه احساس عطش نمی‌کنیم، لبمون خشک نمیشه و دهانمون تلخ نمیشه و احساس ضعف نمی‌کنیم. اگر گرما اینقدر زیاد شد که احساس عطش شدید کردیم لب و دهان خشک شد، یعنی گرما از حد تعادل خارج شد، اگر نه ضعف و سستی، پر اشتهایی داریم و پرخوابی داریم، آب تو دهان جمع میشه، یعنی تعادل گرما تو بدن پایینه، باید این قدر گرمی بخوریم که گرمای بدن به تعادل برسه، مزاج گوارشی.

به این دلیل دستورات طب سنتی به نحوی هست باید با یه شیب کندی به سمت گرما بریم مثلا حمام ها رو به چهار بخش طراحی کرده بودند که از سردخانه به گرم خانه و تا خزینه و غیره.

بعد از حمام حق ندارید سر را بدون پوشش قرار دهید…

فوریترین درمان بوییدن اسانس نعناع است.

توضیحات دکتر خیراندیش را در مورد علت سرماخوردگی و درمان آن ببینید :

محصولات مرتبط :

تمامی محصولاتی که در این کلیپ توسط دکتر خیراندیش، برای درمان سرماخوردگی توصیه شده را می توانید به صورت مستقیم و با بهترین کیفیت و کاملا ارگانیک از مجموعه “اکسیر حیات” خریداری کنید.

توجه : این وب سایت هیچ ارتباطی به دکتر خیراندیش ندارد و به صورت مستقل عمل میکند .

2 نظر در “درمان سرماخوردگی در طب سنتی | دکتر خیراندیش

  1. متخصص گفت:

    میشه مطلب رو توی وبلاگ خودم بزارم؟

    1. مدیر سایت گفت:

      سلام
      بله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *