ویدیو

درمان کبد چرب در طب سنتی دکتر خیراندیش

درمان کبد چرب در طب سنتی توسط دکتر خیراندیش

درمان کبد چرب در طب سنتی - دکتر خیراندیش

علت بروز کبد چرب و درمان آن

دکتر خیراندیش در این ویدیو چه میگوید :

راه‌های جلوگیری از کبد چرب از زبان دکتر خیراندیش :

کبد چرب رو اگر بخواهیم پدید نیاد و یا زمینه پیدایشش رو بحث کنیم، باید روش تغذیه رو اصلاح کنیم. روش تغذیه که غذا های خیلی سرد و گرم و چه سرد مزاجی و چه سرد طبعی را با هم نخوریم ( برای آشنایی کامل مزاج کلیه مواد خوراکی مانند گوشت، میوه، سبزیجات، حبوبات و … و همچنین مصلحات تمامی این موارد بهتر است به مقاله “مزاج خوراکی ها ” مراجعه کنید ). مثلاً وقت ماست میخوریم همراه ماست غذاهای خیلی گرم دیگه نخوریم یا آب بین غذا خیلی مهمه، بخصوص آب خیلی سرد، بخصوص نوشابه‌های گازدار خیلی یخ، اینا رو بین غذا نخوریم.

اولین راه برای بروز پیشگیری کبد چرب حذف غذاهای خیلی سرد همراه با غذاهای خیلی گرم است. مثلاً فرض بفرمایید یه سوسیس کالباسی داریم میخوریم برای اینکه مزه پیدا کنه همراه با فلفل زیاد میخوریم و همین طور عطش پیدا میکنیم، فرو نمیره، یه جرعه نوشابه میخوریم یه لقمه از این سوسیس کالباس، این سرد و گرم با هم موجب میشه که یک لایه به تدریج با هم پدید بیاد توی کبد و کبد دچار چربی میشه و کبد باید گرم باشه که خلط گرم رو باید وارد خون کنه و برسونه سراسر بدن و وقتی که معده کنار اینه و داخل معده آب یخ میریزیم و همسایه معده یعنی کبد که در کنار هم هستند، این سردی جداره کبد رو خنک می‌کنه و چربی هم لطیفه، صفرای لطیف، چون صفراست و چون دانه ریزه حفرات حاشیه کبد رو اشغال می‌کنه و به تدریج یک لایه نازک نازک همین طوری پیش می‌ره تا اینجا رو پر کنه، این تدریج ممکنه ۵ ساله یا ده ساله باشه، ولی به هر حال یه حالتی پیش میاره که طب سنتی اسمش رو میذاره تشمع کبدی، چون دانه بندی های اونجا خیلی ریز هست و شبیه جنس کبد میشه برای همین درمانش خیلی سخت اتفاق میفته.( برای آموزش تعیین مزاج توسط دکتر خیراندیش توصیه میکنیم به صفحه ” آموزش تشخیص مزاج دکتر خیرانیدش ” مراجعه کنید )

ما اگر بخواهیم اتفاق نیفته آب یخ بین غذا رو نباید بخوریم، آب یخ پس از غذا رو نباید بخوریم

درمان کبد چرب در طب سنتی توسط دکتر خیراندیش

اگر بخواهیم درمان هم بشه اولین کاری که باید برای درمان انجام بدیم، بهترین و سریعترین راه، سرکه انگبین هست و روزی یک لیوان مینوشیم. جهت خرید سرکه انگبین کاملا عسلی میتوانید از طریق وب سایت “ارگانیک شو” اقدام کنید.

درمان تکمیلی :

درمان کبد چرب در طب سنتی با شربت ویژه

روشی که در اینجا بیان میشود ، روشی بسیار ساده و در عین حال مفید و کاربردی است. تجربه شخصی در استفاده از این شربت، تاثیر آن را تایید میکند .

۳۰ عدد عناب به همراه ۳ قاشق غذاخوری زرشک کوهی را، داخل یک فلاکس به همراه آب جوش بریزید. حداقل ۸ ساعت باید این ترکیب داخل فلاکس باشد. پس از گذشت این زمان، صبح ناشتا یک لیوان از این شربت استفاده کنید. دوره پاکسازی کبد حداقل ۴۰ روز میباشد . حتما توصیه میکنیم استفاده از این شربت را در برنامه غذایی خودتان قرار دهید و نتیجه درخشان آن را برای ما بیان کنید (نویسنده این مطلب شخصا از این روش استفاده کرده است) .

درمان کبد چرب در طب سنتی با خاکشیر

استفاده از یک لیوان خاکشیر و عسل صبح ناشتا به همراه آب گرم ، تاثیر خوبی در روند درمان کبد چرب داشته است. اگر به این ترکیب لیمو ترش (منبع غنی آنتی اکسیدان) را نیز اضافه کنید، تاثیر آن دوچندان خواهد بود.

خواص خاکشیر

مصرف سیاهدانه برای درمان کبد چرب در طب سنتی توصیه شده است

استفاده از سیاهدانه یک قاشق چای خوری صبح و یک قاشق چای خوری شب ، به همراه عسل میتواند مفید باشد . دقت کنید که باید سیاهدانه جویده شود . معجون دوسین میتواند در همین رابطه مورد استفاده قرار گیرد. جهت خرید دوسین میتوانید از طریق وب سایت “ارگانیک شو” اقدام کنید.

خواص سیاهدانه

آنتی اکسیدان ها برای درمان کبد چرب در طب سنتی توصیه شده اند

 آنتی اکسیدان‌ها نقش موثری در هضم و جذب مواد مفید در بدن دارند. لذا استفاده از لیموترش تازه که سرشار از ویتامین C میباشد ، همچنین مصرف توت ها این میوه های بی نظیر و خوشمزه در درمان کبد چرب تاثیر شگفت انگیزی دارند . ترکیب این دو در کنار هم فوق العاده خواهد بود.

مصرف توت

عرقیات گیاهی مفید برای درمان کبد چرب :

عرق گیاهی شاه تره، خارشتر و کاسنی جز عرقیاتی هستند که میتوانند در درمان و کنترل چربی کبد به شدت مفید باشند . طبع این عرقیات سرد و تر هستند و لذا موجب کاهش میزان کلسترول خون میگردند. برای سم زدایی و پاکسازی کبد 2 فنجان از ترکیب این ۳ عرق در روز میل کنید. جهت خرید عرقیات گیاهی ارگانیک میتوانید از طریق وب سایت “ارگانیک شو” اقدام کنید.

توصیه به استفاده از روغن زیتون و آبلیمو برای درمان کبد چرب در طب سنتی

استفاده از روغن زیتون و آبلیمو در صبح و قبل از صبحانه با ترکیب یک قاشق غذاخوری از هر کدام میتواند بسیار مفید باشد . جهت خرید روغن زیتون نصفیه نشده میتوانید از طریق سایت “ارگانیک شو” اقدام کنید.

استفاده از زردچوبه در درمان کبد چرب در طب سنتی

سعی کنید با استفاده از زردچوبه تازه، زنجبیل تازه، فلفل سیاه، دارچین، شیر نارگیل و عسل اقدام به تهیه چای زردچوبه کنید.

چای زردچوبه، یکی از مهمترین روش های سم زدایی از کبد است به این دلیل که ترکیبات موجود در آن کیسه صفرا را تحریک می کند و سبب تولید صفرا می شود. کبد از مایع صفرا برای سم زدایی استفاده می کند. رنگ زرد زردچوبه به دلیل ماده ای به نام کورکومین است که سبب تحریک صفرا می شود.

ممنوعات غذایی برای اینکه دچار کبد چرب نشوید :

لبنیات پرچرب : باید از مصرف پنیر و لبنیات پر چرب خودداری کنید. پنیرو لبنیات پر چرب دارای چربی‌های اشباع زیادی هستند که در دراز مفید برای کبد مضر خواهند بود.

نوشیدنی های گازدار : همان گونه که دکتر خیراندیش بیان کردند، مصرف نوشابه و یا هر نوشیدنی خنک به شدت برای کبد مضر میباشد .

چای ، سرخ کردنی ، غذاهای چرب و پر حجم ، سیر داغ ، پیاز داغ ، آب همراه غذا ، دوغ همراه غذا ، تخم مرغ ، روغن سرخ کردن ، پفک

مصرف بیش از اندازه قند : مصرف قند و شکر همیشه دردساز بوده است . مخصوصا برای کسانی که دچار کبد چرب شده اند . پیشنهاد میشود که از شیرین کننده های طبیعی مانند عسل و مویز استفاده کنید.

غذاهای سرخ کردنی و فست فود : غذاهای سرخ شده عموماً سرشار از چربی و کاری هستند. فست فودها و غذاهای آماده نیز دارای میزان زیادی کلسترول، کربوهیدرات ساده و قند هستند که تمام این موراد برای کبد چرب به شدت مضر هستند. غذاهای خوش‌ طعمی که انتظارش را نداشته‌اید، به طرز غیرمنتظره‌ای دارای قند هستند .

نمک : مصرف بیش از حد نمک باعث افزایش فشار خون و در نتیجه ابتلا به بیماری های کبدی خواهد شد . پیشنهاد میکنیم از نمک صورتی و یا نمک طبیعی استفاده کنید .

توضیحات دکتر خیراندیش را در مورد درمان کبد چرب ببینید :

محصولات مرتبط :

تمامی محصولاتی که در این کلیپ توسط دکتر خیراندیش، برای درمان کبد چرب توصیه شده را می توانید به صورت مستقیم و با بهترین کیفیت و کاملا ارگانیک از مجموعه “ارگانیک شو” خریداری کنید.

توجه : این وب سایت هیچ ارتباطی به دکتر خیراندیش ندارد و به صورت مستقل عمل میکند .

10 نظر در “درمان کبد چرب در طب سنتی دکتر خیراندیش

  1. امین گفت:

    درود
    وقت بخیر
    بالا فرموده بودین که ۳۰ عدد عناب با ۳ قاشق غذا خوری زرشک کوهی در فلاکس بریزیم.دوتا مورد صبح ناشتا باید خورده بشه؟!
    این مقدار عناب و زرشک کوهی در چه مقدار آب جوش باید باشه؟!
    شربت سرکه انگبین رو باید ناشتا خورد؟!
    اگه قرار باشه هر دو شربت استفاده بشه کدوم ناشتا باشه و چطور استفاده بشه بهتره؟!

    1. مدیر سایت گفت:

      با سلام
      داخل یک فلاسک معمولی بریزید و صبح ناشتا استفاده کنید
      سرکه انگبین رو میتونید شبها قبل از خواب استفاده کنید
      سالم باشید

  2. علی آزادیطلب گفت:

    سلام وقت بخیر من حدود یک ماه و نیم است که بدنم در طول شبانه روز دوسه بار خارش شدیدی میگیره مجبور م در حد خونریزی بخارونم با کارشناس طب سنتی مشاوره کردم ایشان معتقدند بخاطر کبد چربه ، ولی دکتر پوست مراجعه کردم تشخیص ایشون تداخل دارویی است الان موندم به دستور کدومشون عمل کنم لطفا راهنمایی کنید متشکرم

    1. مدیر سایت گفت:

      با سلام
      خارش شدید عموما در اختلالات کبدی و خونی رخ میده
      بهتره تدابیر ارائه شده توسط طب سنتی رو پیش بگیرید
      سالم باشید

  3. کاظم گفت:

    باسلام. بنده ی مدتی است که سوخت ساز بدنم مشکل پیدا کرده نزدیک به ۷ ساعت طول میکشه تا بدنم نرمال بشه یعنی از صبح کسلی وبی رمقی دارم تا ساعت ۷غروب خیلی پزشک رفتم نتیجه نگرفتم لطفا راهنمایی نمایید.باتشکر

    1. مدیر سایت گفت:

      با سلام
      شرح حال دقیق لازمه
      بهتره از طریق شماره های درج شده در سایت با ما در ارتباط باشید
      سالم باشید

      1. ناشناس گفت:

        با عرض سلام برای کبد چرب گرید ۲ باید چی مصرف کرد به چه صورت مصرف کرد تا پاکسازی انجام بشه

        1. مدیر سایت گفت:

          با سلام
          مدامت به مصرف سرکه انگبین خیلی کمکتون میکنه
          همچنین استفاده از سویق کبد چرب، انواع رب و شربت مصفای خون
          همه این محصولات داخل سایت موجوده میتونید از قسمت جستجو، اطلاعاتشو بخونید و تهیه کنید
          سالم باشید

  4. حسینی گفت:

    با سلام…این شربتی که دستورش رو فرمودین (عناب و زرشک)چند بار در روز مصرف بشه؟ آیا برای درمان کبد گرم هم کاربردی داره؟

    1. مدیر سایت گفت:

      با سلام
      1 مرتبه کافیه، شکم خالی نباشه
      برای رفع گرمی کبد هم مناسبه
      سالم باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *