پوست و مو

تقویت مژه و پرپشت شدن ابرو با روش‌های آسان در خانه

تقویت مژه و پرپشت شدن ابرو

تقویت مژه و پرپشت شدن ابرو

ابرو و مژه از عوامل زیبایی چهره در آقایان و بانوان است که امروزه یکی از مشغله‎های افراد بویژه بانوان جوان این است که چگونه می‎توان ابرو و مژه را با روش‎های طبیعی پرپشت و تقویت کرد. برخی از افراد دچار کم پشتی ابرو و مژه می‌شوند که این افراد می‌توانند با روش‏های خانگی ابرو و مژه‌های خود را پر پشت کنند.

عوامل ریزش موهای ابرو و مژه چیست ؟

برداشتن مکرر ابرو از مهمترین علل کم پشتی و عدم رشد کافی ابرو و مژه در بانوان است.

تاتو کردن ابرو و مژه که در اثر فشار ماده‌ خارجی و تنگ کردن جا برای پیاز مو و ضربه‌ حاصل از تاتو و واکنش‌های آلرژی نسبت به آن سبب ریزش مو می‌گردد.

موارد ژنتیکی و ارثی، پرکاری و کم کاری تیروئید، حاملگی، تغییرات هورمونی، یائسگی، مصرف قرص‎های ضد بارداری ، عفونت‎های قارچی و موضعی، انواع زخم‎ها و ضربه‎ها

 آلودگی‎های انگلی نظیر شپش که به شکل خارش و ریزش نمایان می‎شود.

 برخی بیماری‎ها مانند لوپوس و برص، مصرف زیاد داروهای آرامبخش، شیمی درمانی، کم خونی، فقر آهن و عدم جذب ویتامین‎های گروه ب در روده به دلیل بیماری

تحمل فشارهای عصبی و عدم درمان این مشکلات در حین و بعد از سپری شدن مشکل باعث ریزش ابرو و مژه می‌شود. ( درمان افسردگی با طب سنتی )

 استفاده مداوم و هر روزه از مداد ابرو و همچنین رنگ مو برای رنگ آمیزی ابرو می‌تواند بسیار آسیب‌زننده باشد، به طوری که ابتدا به تنه مو صدمه می‌زند. سپس ریشه مو را از بین می‌برد و اگر این استفاده بصورت مکرر باشد، می‌تواند آسیب‌های بیشتری را داشته باشد.

از دیگر عوامل ریزش موی سر و ابروها افزایش خلط صفرا (یعنی بالارفتن اخلاط گرم و خشک کثیف و مزمن) و سودا ی گرم (یعنی بالا رفتن اخلاط سرد و خشک کثیف و مزمن) در این عضو بدن است که بر اساس تغذیه بد، مصرف فست فوت‎ها، مصرف سرخ کردنی‎ها بالاخص سیب زمینی، استرس‎های ناگهانی، غمبادها، نگرانی دفعی و شوک‌های‎های زندگی، غلظت خون، کبد چرب و یبوست طولانی شکل گرفته باشد و از طرفی این فرد از خوردن مسهلات گیاهی (مثل شربت خاکشیر با گلاب، سکنجبین عسلی، آش جو بدون ادویه جات و دوری از بادمجان در غیر فصل آن و بجای آن مصرف کدوجات، دوری از روغن نباتی، دوری از رب گوجه فرنگی) غفلت ورزیده است.

میتوانید برای داشتن اطلاعات کامل پیرامون مزاج‌ها و خوراکی‌های مفید جهات هر کدام از مزاج‌ها به تفکیک به صفحه ” تشخیص مزاج توسط دکتر خیراندیش ” مراجعه کنید.

موچین قاتل ابروها:

برداشتن مکرر روزانه و طولانی ابرو و آرایش مژه با ریمل های شیمیایی و گذاشتن مژه مصنوعی و همچنین تاتو در ابروها از علل مهم ریزش موی ابرو و مژه است و حتی مداد ابرو که رنگ را با فشار وارد مو می کند، می‎تواند باعث ریزش و کم شدن ابروها شود. فراموش نکنید که استفاده هر روزه از مداد ابرو می‎تواند علاوه بر تنه به ریشه مو آسیب بزند. آرایش مکرر مژه با لوازم آرایشی، فر کردن مژه، استفاده زیاد از مژه مصنوعی و اکستنشن موهای مژه می‎تواند چنین تأثیری را بر موهای مژه داشته باشد.

علت ریزش ابرو

تقویت مژه و پرپشت شدن ابرو در خانه

پرپشت شدن ابروها با استفاده از مواد و گیاهان طبیعی به جرأت بهترین‎ها برای این منظور هستند. می‎دانید که هر داروی شیمیایی به خصوص داروهای تقویت کننده شیمیایی مو بعد از مدتی اثربخشی خود را از دست می‎دهد اما باید گفت داروهای گیاهی هرگز کم اثر نخواهند شد چون تمام مواد مغذی مورد نیاز را در خود دارند.

تقویت مژه و پرپشت شدن ابرو با زرده تخم مرغ :

زرده تخم مرغ را به ابروهای خود بمالید و پس از 20 دقیقه با آب سرد بشویید، این کار باعث تقویت ابروها می‎شود.

تقویت مژه و پرپشت شدن ابرو با شنبلیله :

خمیری از پودر آسیاب شده دانه شنبلیله تهیه کنید و صبح‎ها یا شب‎ها قبل از خواب به ابروهای خود بمالید.

تقویت مژه و پرپشت شدن ابرو با استفاده از ژل آلوئه ورا :

مالیدن ژل آلوئه ورا به ابروها باعث افزایش رشد ابرو و نرم و براق شدن ابرو می‎شود. مقداری از ژل تازه آلوئه ورا را از درون برگ‌های آن خارج کنید. قبل از خواب با برس تمیز ریمل همانند زمانی که از ریمل استفاده می‌کنید، ژل را به صورت مستقیم روی مژه بزنید. ویتامین‌ها و مواد غذایی زیاد این ژل باعث رشد سریع مژه و تقویت آن می‌شود.

استفاده از روغن‌های گیاهی برای تقویت مژه و ابرو

اگر در اثر استفاده زیاد از ریمل مژه، تارهای مژه‌تان شکسته و یا دچار ریزش شده است، روغن‌های گیاهی آنها را تقویت کرده و درمان می‌کند. خواص روغن‌های گیاهی برای تقویت مژه درست مانند تقویت مو، تقویت ابرو، پرپشت شدن مو و پر پشت شدن ابرو است.

روغن بادام برای پرپشت شدن ابرو و تقویت مژه :

روغن بادام تلخ و یا شیرین هر کدام را که در دسترس دارید مفید خواهد بود البته روغن بادام تلخ تأثیر بیشتری دارد بشرطی که خالص باشد. کافی است برای ماساژ ابرو با گوش پاک کن با برس و برای مژه از فرچه ریمل استفاده کنید. میتوانید از طریق وب سایت اکسیر حیات اقدام به خرید روغن بادام طبیعی کنید.

روغن بادام برای پرپشت شدن ابرو

سرمه و روغن فندق برای تقویت مژه و پرپشت شدن ابرو :

استفاده از روغن فندق و سرمه نیز از قدیمی‎ترین روش‎ها برای تقویت ابرو و مژه بوده و به سادگی قابل تهیه و دسترس است. برای این منظور می‎توانید از مغز فندق سوخته استفاده کنید البته به این شکل که در هر بار استفاده یک عدد فندق را پوست گرفته و مغز آن را با شعله ای ملایم برشته تا کاملاً یکنواخت برشته شود سپس با هاون و یا جسمی سنگین آسیاب کرده و با سرانگشت اشاره به طرف خواب ابرو بکشید و برای مژه از روغن استفاده کنید. میتوانید از طریق وب سایت اکسیر حیات اقدام به خرید روغن فندق خالص و یا خرید سرمه طبیعی کنید.

روغن کرچک بسیار ویژه برای پرپشت شدن ابرو و تقویت مژه :

 کرچک یا کنتون که هر دو نام یک گیاه هستند که دارای دانه‎هایی شبیه به لوبیا بوده و از دانه‎های روغنی به حساب می‎آید و خواص درمانی بی نظیری است که در تقویت ابرو و مژه نقش بسیار مهمی دارد. بمنظور استفاده از این دانه روغنی باید مانند دستور بالا مقداری دانه‎ها را حرارت داد تا کاملاً برشته شوند سپس آسیاب و با انگشت اشاره به طرف خواب ابرو و همچنین روغن آن را مانند روغن بادام تهیه و با فرچه ریمل به مژه‌ها زد. ، روغن کرچک اغلب در لیست مواد تشکیل دهنده رژ لب، لوسیون و ریمل مژه و ابرو است.

طریقه مصرف روغن کرچک :

پس از تمیز کردن پوست در شب، از یک تکه پنبه استفاده کنید تا روغن کرچک را به ابرو بزنید و صبح آن را بردارید.

تغییر موثر بعد از 3 تا 4 هفته ،قابل مشاهده خواهد بود.

میتوانید از طریق وب سایت اکسیر حیات اقدام به خرید روغن کرچک طبیعی کنید.

روغن کرچک

روغن زرده تخم مرغ پرپشت شدن ابرو و تقویت مژه :

استفاده از روغن زرده تخم مرغ که دارای پیشینه تاریخی نیز است در تقویت و پرپشتی ابرو و مژه بسیار نقش دارد.

میتوانید از طریق وب سایت اکسیر حیات اقدام به خرید روغن تخم مرغ کنید.

ترکیب روغنی بسیار ویژه پرپشت شدن ابرو و تقویت مژه :

ترکیب روغن‎های مار، مورد، رزماری و ماساژ آن‎ها به ابرو و مژه در تقویت و پرپشتی تأثیر فوق العاده و بسیار ویژه‌ای دارد.

میتوانید از طریق وب سایت اکسیر حیات اقدام به خرید روغن مار، خرید روغن رزماری و خرید روغن مورد کنید.

استفاده از روغن هفت مغز برای تقویت مژه و پرپشت شدن ابرو :

بی شک روغن هفت مغز یکی از بهترین روغن‎های ترکیبی که از هفت دانه : روغن بادام تلخ ، روغن بادام شیرین، روغن فندق، روغن سیاه دانه، روغن پسته، روغن کنجد، روغن کرچک تشکیل شده و با داشتن مواد ضروری و مورد نیاز برای رشد و تقویت ابرو و مژه یکی از بی نظیر ترین ترکیبات روغنی است.

پرپشت شدن ابرو با ماساژ ابرو

بطور کلی ماساژ دادن هم برای پوست صورت مفید است و هم برای موها. برای ماساژ دادن ابروها بهترین کار این است که با یک برس کوچک مخصوص، ابروها را در جهت رویش موها شانه کنید، علاوه بر این می‎توانید با نوک انگشت‎ها با حرکاتی دوار به سمت گوشه‎های صورت، قسمت ابروها را با روغن بادام، زرده تخم مرغ، فندق، شنبلیله ماساژ دهید، می‎توانید این کار را 2 بار در روز انجام دهید. بهتر است اجازه دهید روغن حداقل 15 دقیقه روی ابروها باقی بماند و بعد صورت را بشویید.

نکته آخر و بسیار مهم

 گاهی علت کم پشت بودن ریش و سبیل، کم خونی بوده، که بهترین راه برای درمان و پیشگیری آن، استفاده از مواد خون ساز از راه تغذیه با طبیعت می‎باشد (مثل مصرف قلم استخوان شتر، هویج، اسفناج، سبزی شنبلیله، آب برگه زردآلو و قیسی بعد از ناهار و شام، انار شیرین، شیره انگور، انگور، عرق یونجه، خرما، مویز سیاه ایرانی، جگر گوسفند یا شتر، گوشت شتر جوان، گرده گل زنبور عسل، ژل رویال، شیره توت و طالبی می‎باش

2 نظر در “تقویت مژه و پرپشت شدن ابرو با روش‌های آسان در خانه

  1. مهری رمضانی گفت:

    سلام مطمئنا مطالب ارزنده و محصولات خوب شما ،هدیه الهی است .
    پاینده باشید وسرافراز

    1. مدیر سایت گفت:

      با سلام
      ممنون بابت نظر لطفتون
      سالم باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *