پوست و مو

5 روش برای داشتن و تقویت ابروهای پرپشت

پرپشت شدن ابرو

5 روش برای داشتن و تقویت ابروهای پرپشت تر

این مقاله از وب سایت healthline.com توسط تیم ترجمه “ارگانیک شو” تهیه شده است و کاملا اختصاصی میباشد .

شرکتهای لوازم آرایشی مداد، ژل و محصولات دیگری را  برای پرپشت تر شدن ابروهای شما می فروشند. اما آیا روشی برای پرپشت تر کردن ابروها بدون استفاده از لوازم آرایش هست؟ 

چه ریزش مو داشته باشید یا ابروهایتان به طور طبیعی باریک باشند، اگر میخواهید ابروهای پرپشت تری داشته باشید، روشهای درمان خانگی متعددی وجود دارد که میتوانید آنها را امتحان کنید. در زیر نتایج تحقیقات را با هم می خوانیم: 

روغن نارگیل برای پر پشت شدن ابرو

روغن نارگیل هم به عنوان روغن خوراکی و آشپزی و هم مکمل رژیمی معروف است. همچنین به دلیل خواصی که برای پوست و مو دارد نیز از آن استفاده می شود. همچنانکه تحقیقات فراوانی در مورد تاثیر روغن نارگیل بر سلامت عمومی و کاهش وزن و زوال عقل صورت گرفته است، تحقیقات عملی در حمایت از اثر روغن نارگیل بر پرپشت تر شدن ابرو وجود دارد. تاکید زیادی بر تاثیر روغن نارگیل بر سلامت مو در بازارهای سلامت طبیعی وجود دارد.

طریقه مصرف : برای مصرف روغن نارگیل در ناحیه ابرو، چند قطره روغن نارگیل را کف دست خود بریزید و روی ابروهای خود ماساژ دهید. میتوانید تا صبح روغن را روی ابروها خود نگه دارید و سپس بشویید. 

مصرف روغن درخت چای برای پر پشت شدن ابرو

روغن درخت چای مانند روغن نارگیل میتواند با ایجاد یک سد  آب رسان برای سلولها و فولیکولهای مو،  باعث افزایش سرعت رشد ابرو و پرپشتی آن شود. روغن درخت چای که از قدیم برای درمان زخمها و جراحتها استفاده می شده است، در درمان بیماری های پوستی نیز کاربرد دارد. روغن آن در بسیاری از محصولات وجود دارد اما میتوانید عصاره خالص آن را مستقیما نیز به ابروهای خود بمالید. 

طریقه مصرف : بدین منظور شبها روغن را روی ابروها بمالید و تا صبح نشویید. ممکن است روغن در برخی افراد باعث ایجاد آلرژی ای موسوم به آماس پوستی شود. قبل از مصرف روغن درخت چای به ابروها، محصول را روی قسمت کوچکی از پوست دست امتحان کنید.

در حالی که روغن درخت چای ممکن است به عنوان یک درمان جایگزین برای ابروهای پرپشت تر  مورد  توجه قرار گیرد، مطالعات علمی صورت گرفته تاثیر روغن درخت چای در درمان آکنه و بیماریهای قارچی را نیز تاکید میکند . جهت خرید روغن درخت چای میتوانید از طریق وب سایت اقدام کنید.

تاثیر روغن لاوندر یا اسطوخودوس در پر پشتی ابرو

روغن لاوندر بیشتر به دلیل اثرات تسکین بخش خود معروف است. البته این گونه تصور می شود که مالیدن آن بر روی ابروها با ریزش آنها مقابله می کند. روزانه مقداری روغن لاوندر را روی ابروهای خود ماساژ دهید. هیچ وقت نباید لاوندر را بخورید، زیرا سمی است. اگر آلرژی دارید باید ابتدا آن را روی پوستتان امتحان کنید. این محصول در برخی باعث جوش زدن می شود.

جهت خرید روغن اسطوخدوس میتوانید از وب سایت اقدام کنید.

جهت پر پشت شدن مژه نیز میتوانید به مقاله ” تقویت مژه و پرپشت شدن ابرو ” مراجعه کنید .

ویژه : روغن زرده تخم مرغ

اگر قصد تقویت فولیکولهای مو و همچنین ابرو و مژه را دارید این روغن یکی از بهترین گزینه هاست برای این کار ابتدا باید مژه و یا ابرو را شستشو و سپس با روغن چرب کنید. برای مو ابتدا از تمیزی موها اطمینان حاصل کرده و سپس زمینه سر را با روغن چرب کرده و سپس یک کلاه پلاستیکی روی سرتان بگذارید بطوریکه همه موهایتان را بپوشاند. اجازه بدهید این روغن ۱ تا ۳ ساعت روی سرتان بماند. سپس موهایتان را با آب گرم و صابون گیاهی بشویید.

جهت خرید روغن زرده تخم مرغ میتوانید از طریق وب سایت “ارگانیک شو” اقدام کنید.

نظافت صحیح

در برخی موارد داشتن ابروهای پرپشت تر به تکنیکهای نظافتی بستگی دارد. مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. از زیاد برداشتن ابروها خودداری کنید. 
  2. همیشه موهای زائد را در نورکم بردارید.کار کردن در نور زیاد باعث برداشتن بیش از حد ابروها می شود
  3. با مداد ابرو بیش از حد به ابرو فشار نیاورید
  4. روزانه ابروهای خود را با برس ابرو شانه بکشید

بعد از چند هفته عادات نظافتی خوب شما نتیجه می دهند. اگر هنوز نتیجه ای ندیده اید، با متخصص پوست و موی خود مشورت کنید. در صورت آسیب فولیکولی یا ریزش شدید ابرو عمل پیوند ابرو ممکن است انجام شود. این روش برای افرادی که ریزش شدید ابرو دارند یا ابروهای آن دچار ضربه شده است، کاربرد دارد. 

سخن آخر

با آنکه بیشتر این درمانها بی خطرند، پزشکان هنوز نسبت به تاثیر آنها مطمئن نیستند. به طور کلی شواهد کمی در حمایت از تاثیر درمانهای خانگی بر پرپشت شدن ابروها وجود دارد. اکثر تحقیقات در این زمینه محدود بوده و بسیاری از آنها بر روی انسانها آزمایش نشده است. نکته دیگری که باید توجه داشت علت باریک شدن ابروهاست. برخی ذاتا ابروهای باریکی دارند. اگر متوجه نازک شدن ناگهانی ابروها شده اید، ممکن است نشانه بیماری پنهانی باشد که نیاز به درمان دارد. اگر متوجه ریزش ناگهانی ابرو یا بروز جوشهایی در اطراف آن شدید به پزشک مراجعه کنید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *